ویزای بلغارستان، سفرهای آخرهفته، تور وارنا

ویزای بلغارستان

متن ۳ دقیقه ای
قصد سفر به کشور زیبای بلغارستان رو داری؟ ما در اینجا سعی داریم که به شما شرایط دریافت ویزای بلغارستان بعلاوه نحوه دریافت وقت سفارت رو اطلاع بدیم تا بتونین برای سفرتون بهترین تصمیم رو بگیرین. البته طبق آخرین اخبار واصله از سفارت بلغارستان، ویزاها هنوز امسال باز نشده اند و امکان دریافت ویزا از اوسط مرداد ماه ۱۴۰۲ میسر می باشد. فقط به این نکته توجه کنین که ویزای بلغارستان در قالب تورهای گروهی صادر می‌شود و شما بایستی از طریق یک آژانس مسافرتی برنامه سفر و نامه تاییدیه ثبت نام در تور داشته باشین. این ویزا مصاحبه ندارد و شما فقط برای عکس‌برداری، انگشت‌نگاری و تحویل مدارک باید وقت سفارت بلغارستان بگیرین

آیا ویزای بلغارستان شینگن است؟
خیر. کشور بلغارستان با وجودی که یکی از کشورهای اروپای مرکزی محسوب می شود و از نظر شرایط و قوانین صدور ویزا به حوزه شینگن شباهت دارد ولی این کشور عضو حوزه شینگن نیست! ولی با توجه به شرایط، از ابتدای سال ۲۰۱۹ کشور بلغارستان در حال فراهم کردن مقدمات قانونی برای پیسوتن به این حوزه می‌باشد.

چگونه وقت سفارت بلغارستان بگیریم؟
برای رفتن به کشور بلغارستان شما بایستی سفر خود را در قالب تورهای گروهی از یکی از آژانس های معتبر در سراسر کشور تهیه بفرمایید و نام شما در لیست مسافران تور بلغارستان ثبت خواهد شد و از طرف آژانس به سفارت داده خواد شد. ما در آژانس سفرهای آخر هفته به شما فرم درخواست ویزای این کشور را در موقع ثبت نام از آژانس ارائه میدیم کنین و به‌ صورت آفلاین و دستی تکمیل کرده و در روز قرار ملاقات همراه با سایر مدارک به سفارت تحویل دهید. حدوداً ۷ روز کاری بعد از ارائه درخواست وقت سفارت، می‌توانید در سفارت حضور داشته باشید البته لازم به ذکر است که وقت سفارت بلغارستان به‌صورت تلفنی نیز تعیین می‌شود و شما برای دریافت وقت سفارت خودتون با شماره‌تلفن «۰۲۱۸۸۷۷۵۰۳۷» تماس بگیرید ولی مسئولیت دریافت یا عدم دریافت ویزا بر عهده خود شما می باشد.

ویزای یک‌بار و چند بار ورود بلغارستان

ویزای یک بار ورود: با این ویزا تنها مجوز یک بار ورود و خروج از بلغارستان را خواهید داشت. این ویزا به‌صورت ۳۰ یا ۹۰ روزه صادر می‌شود. با گرفتن این ویزا قادر خواهید بود فقط یک‌بار وارد کشور شده و از آن خارج شوید.

ویزای چند بار ورود: با این ویزا مجوز چند بار ورود و خروج از این کشور را خواهید داشت و می‌توانید بیش از یک‌بار وارد بلغارستان شوید. مدت اعتبار ویزا بستگی به درخواست شما و مدت‌زمان برنامه‌ریزی‌شده برای سفرتان دارد و تا ۹۰ روز طی بازه زمانی شش‌ماهه می‌باشد.

شرایط اخذ ویزای بلغارستان
شرایطی که در ادامه به شما اعلام می‌شود، در هیچ جایی ثبت نشده است و فقط بر اساس تجربه کارشناسان گروه مسافرتی سفرهای آخر هفته بر اساس تجربه اجرای ویزای بلغارستان می باشد. شرایط اخذ ویزای بلغارستان به شرح زیر می‌باشد:

۱. اقدام به صورت گروهی:

منظور از اقدام به‌صورت گروهی، ارائه درخواست به همراه اعضای خانواده و دوستان نمی‌باشد. منظور از اقدام به‌صورت گروهی این است که شما تور گروهی بلغارستان را خریداری کنید تا موفق به اخذ ویزای این کشور شوید! در تورهای گروهی ویزا به‌صورت گروهی و توسط آژانس و یا کارگزار برگزارکننده تور اخذ می‌شود.

۲. گردش حساب:
یکی دیگر از مدارک ویزای بلغارستان گردش ۳ ماهه حساب است. منظور از گردش حساب، تنها مبالغ ورودی و خروجی به‌حساب نیست و تعداد تراکنش‌ها هم اهمیت دارد. به طوری که باید مشخص باشد که این حساب همان حساب جاری شماست.

۳. تمکن مالی:
تمکن مالی مورد‌نیاز ویزای بلغارستان باید به یورو صادر شود و حداقل آن برای هر نفر، ۵۰ میلیون تومان می‌باشد. توجه داشته باشید که برگه تمکن مالی باید توسط مدیریت امور بین الملل بانک مهر و امضا شود.

۴- اصل پاسپورت:
پاسپورت شما بایستی حداقل ۷ ماه از تاریخ شروع سفر اعتبار داشته باشد

۵- عکس:
یک قطعه عکس پرسنلی ۳.۵*۴.۵ با پشت زمینه سفید الزامی است. ترجیجا این عکس با عکس استفاده شده در پاسپورت متفائت باشد ولی از نظر ظاهری اختلاف زیادی نداشته باشد.

۶- کپی کارت ملی و شناسنامه
هر کدام جداگانه در یک کاغد آ۴ تهیه شود.

۷- گواهی اشتغال به کار/تحصیل
این گواهی بایستی تهیه شود برای اطمینام سازی افسر سفارت که شما بعد از سفر به ایران باز خواهید گشت.

۸- مبلغ ویزا:
هر نفر ۶۰ یورو میباشد.

۹- بیمه مسافرتی:
بایستی از یکی از شرکت های بیمه داخلی مانند سامان یا ملت و یا ایران تهیه بفرمایید که میزان ۳۰ میلیون یورو خدمات پزشکی متقبل شود. توجه کنین که در موقع خرید بیمه نامه مسافرتی از هر کدام از شرکت های گفته شده و یا غیر ، حتما از مورد تایید بودن بیمه نامه آنها در نزد سفارت اطلاع حاصل فرمایید.

۱۰- اسناد ملکی
از دارایی ملکی خود مانند زمین، خانه/آپارتمان و یا ماشین حتما مدارکی ترجمه شده بهمراه داشته باشین.

مدت‌زمان جواب‌دهی ویزای وارنا
حدوداً بین ۵ تا ۱۰ روز کاری پس از تحویل مدارک و انگشت نگاری، جواب ویزای وارنا برای شما صادر می‌شود. توجه داشته باشید که برای دریافت جواب، خود متقاضی باید به همراه رسید دریافتی و کارت شناسایی معتبر به سفارت بلغارستان در تهران مراجعه کند.

سبد خرید