دریافت ارز مسافرتی

چطوری ارز مسافرتی بگیریم؟

تا حالا شده که برای سفرتون به خارج از کشور مایل باشین ارز مسافرتی بگیرین و هزینه ها رو مدیریت کنین؟ ما در این مطلب سعی داریم به شما راه های جدید و بروز دریافت ارز مسافرتی رو با کمترین هزینه براتون بگیم تا با مدیریت شما سفر بهتری داشته باشین.

دریافت ارز مسافرتی

برای سفرهای خارجی بخاطر نداشتن ارتباط بانکی بین بانک های ما و بانک های جهانی، ما نیاز به دریافت وجه نقد برای سفر داریم که چالش های خودش رو نیز به همراه داره. اولین چالش می تونه این باشه که اول بایستی وجه و پول خودمو رو به دلار تبدیل کنیم که شامل هزینه میشه و بعدش در کشور یا شهر مقصد اون رو به ارز رسمی اون کشور در صرافی های مجاز تبدیل کنیم که باز هم شامل هزینه میشیم و در موقع برگشت به شهر خودمون هم بایستی همین مراحل رو طی کنیم. با این روش دریافت ارز مسافرتی هم می تونین این هزینه ها رو تا حدی کاور کنین و هم مقدرای در هزینه های خرید ارز مورد نیاز صرفه جویی کنیم.

بیم با هم ببینیم که این ارز مسافرتی چجوری هستش:
در حال حاضر میزان ارز مسافرتی برای کشورهای آسیایی و اروپایی سالیانه ۵۰۰ دلار می باشد و دریافت اون فقط ار دو بانک ملی و ملت انجام میشه. اما اینجا نکته ای که وجود داره اینه که بایستی ابتدا عوارض خروج از کشور رو نیز پرداخت کنیم تا این مقدار ارز دولتی شامل ما بشه.

در مرحله اول میخواهیم نحوه دریافت ارز مسافرتی از بانک ملی رو براتون بگیم:
در ابتدا بایتستی در اپلیکشن “بله” یا نسخه وب اون ثبت نام کنین و سپس گزینه فروش ارز مسافرتی رو بزنین.
بعدش مشخصات فردی تون رو وارد می کنین و پس از انتخاب مبلغ ارز وارد درگاه پرداخت میشین که معاد ریالی اون رو واریز کنین

. پس از انجام عملیات پرداخت، به شما شناسه پرداخت داده میشه که با اون می تونین به فرودگاه شهر تون (مثلا شیراز) بروید و پس از عبور از گیت بازرسی وجه خود رو دریافت کنین.

دریافت وجه از طریق بانک ملت:
در این قسمت یکم کار ساده تر هست و شما می تونین به سادگی و با مراجعه به یکی شعب منتخب فروش ارز بانک ملت؛ فرم درخواست ارز مسافرتی رو پر کنین. در اینجا برای تکمیل مدارک از شما گذرنامه و مدارک سفر مانند بلیط، رزرو هتل، و… درخواست میشه که باید همراه خودتون داشته باشین.

سپس از شما فیش پرداخا عوارض خروج از کشور رو می خوان که بایستی به همراه داشته باشین و کارت بانکی و کارت ملی شما هم بایستی به نام یک نفر باشه تا وجه ریالی معادل آن پرداخت گردد.

و با راهنمایی پرسنل می تونین رسید واریزی رو دریافت کنین و به مانند روش قبلی به فرودگاه بروین و وجه خودتون رو دریافت کنین.

سبد خرید